ورود|ثبت نام
اینترکشن ریلز

اینترکشن ریلز

سینا فرحی
سه شنبه 28 آذر 1402

اینتراکشن در اینستاگرام نقش بسیار مهمی را بازی می‌کند. اگر می‌خواهید که پیج‌تان رشد کند و فالوورهای بیشتری دشته باشید، باید با سایر کاربران در اینستاگرام تعامل یا همان اینتراکشن داشته باشید. اگر برای شما نیز سوال است که معنی اینتراکشن در اینستاگرام چیست و چه مفهوی دارد، حتما ادامه مطلب را مطالعه کنید.

معنی اینتراکشن در اینستاگرام چیست ؟


به طور خلاصه اینتراکشن به تعاملات کاربران با پست و استوری‌های شما در پلتفرم اینستاگرام گفته می‌شود. اینتراکشن پست اینستاگرام یعنی تعداد لایک‌ها، کامنت‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و ذخیره‌هایی که دریافت کرده‌اید. به زبان ساده‌تر اینتراکشن پست اینستاگرام مجموع تعداد لایک‌ها، کامنت‌‌ها، اشتراک‌گذاری و ذخیره‌ها می‌باشد.

اینتراکشن استوری اینستاگرام نیز به مجموع تعداد ریپلای (جواب دادن به استوری) و به اشتراک‌گذاری‌ گفته می‌شود. به این ترتیب اینتراکشن به شما یک تفکیک ساده از تعداد کل لایک‌ها، کامنت‌ها و اشتراک‌هایی که در تمام پست‌ها، استوری‌ها و ویدیوهای‌تان برای بازه زمانی مشخص شده دریافت کرده‌اید، می‌دهد. حالا که متوجه شدید معنی اینتراکشن در اینستاگرام چیست می‌توانیم در مورد هر یکی از انواع تعاملی که کاربران می‌توانند با پیج شما داشته باشند، صحبت کرده‌ایم.

لایک

اگر محتوای شما برای کسی متمایز باشد، آن را لایک خواهد کرد. این متداول‌ترین اینتراکشن و تعاملی است که مردم معمولا موفقیت پست خود را با آن می‌سنجند. هرچه تعداد لایک‌های بیشتری دریافت کنید، شانس بیشتری برای دیده شدن توسط کاربران دیگر را خواهید داشت.

کامنت

اگر پست شما واقعا فردی که آن را می‌بیند، درگیر کند، ممکن است تصمیم بگیرد که کامنت بگذارد. شما می‌توانید با پرسیدن یک سوال یا گفتن اینکه با بله یا خیر (یا هر پاسخ تک کلمه‌ای دیگر) به آن‌ها پاسخ دهند، کامنت گذاشتن را برای فالوورهای‌تان آسان‌تر کنید. هرچه کامنت‌های بیشتری دریافت کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که کاربران جدیدتری پست شما را ببینند. به همین دلیل باید که به هر کامنتی که دریافت می‌کنید پاسخ دهید!

اشتراک‌گذاری

اشتراک‌گذاری به معنی استوری کردن پست شما در استوری شخصی دیگر یا ارسال آن به کاربران اینستاگرامی دیگر می‌باشد. این نوع اینتراکشن بسیار مهم است زیرا باعث می‌شود که کاربران جدیدتری نیز محتوای شما را ببینند و میزان لایک و کامنت افزایش یابد. حتی محتوای شما ممکن است باعث شود که فردی پیج شما را فالو کند.

سیو یا ذخیره کردن

زمانی که پست شما توسط فردی سیو می‌شود، به این معنی است که محتوای شما آنقدر ارزشمند است که در آینده دوباره قرار است آن را ببینید.

چرا اینتراکشن مهم است؟

در چند سال گذشته دیدیم که محتوای بصری و سپس محتوای ویدئویی، به پادشاهان شبکه‌های اجتماعی تبدیل شدند. در حال حاضر نیز این نوع محتوا راهی فوق‌العاده برای پیشرفت کسب و کار شما و افزایش نرخ تعامل اینستاگرام‌تان می‌باشد. از طرف دیگر هیچ شبکه‌ اجتماعی به اندازه اینستاگرام برای تعامل مناسب نیست.

تعامل در اینستاگرام منحصرا از طریق محتواهای بصری انجام می‌شود و تصاویر و ویدیوهای باکیفیت و مرتبط به راحتی می‌توانند به پیشرفت کسب‌وکار شما کمک کنند. هر جزئیات کوچکی در اینستاگرام نقش مهمی در جلب توجه کاربران و استراتژی بازاریابی آن دارد و هر لایک و کامنتی می‌تواند به دیده شدن پیج شما کمک نماید.

هر چقدر شما اینتراکشن بیشتری با سایر کاربران اینستاگرام داشته باشید، احتمال بیشتری وجود دارد که با شما تعامل داشته باشند. هنگامی که کاربران بیشتری با محتوای شما تعامل داشته باشند، الگوریتم اینستاگرام شما را به تعداد کاربران بیشتری نمایش می‌دهد و همین می‌تواند منجر به افزایش فالوورهای شما شود.

بنابراین اگر به دنبال رشد پیج اینستاگرامی‌تان هستید، با افزایش تعاملات خود با سایر کاربران شروع کنید. پست‌های کاربران اینستاگرامی را لایک کنید، برای آن‌ها کامنت بگذارید، محتوای آن‌ها را به اشتراک بگذارید و آن‌ها را در پست‌های خود تگ کنید. هر چقدر بیشتر با کاربران دیگر ارتباط برقرار نمایید، احتمال اینکه نسبت به پست و استوری‌های شما ری اکشن نشان دهند، بیشتر است.


چگونه می‌توانیم نرخ اینتراکشن خود را در اینستاگرام افزایش دهیم؟

 

حالا که متوجه شدید اینتراکشن در دیجیتال مارکتینگ چیست و چه اهمیت دارد، پیشنهاد می‌کنیم که این بخش را حتما مطالعه کنید. ما در اینجا در مورد ترفند و نکاتی که در افزایش اینتراکشن پست و استوری‌های شما نقش مهمی دارند، صحبت کرده‌ایم.


۱. به طور منظم هر روز پست و استوری منتشر کنید.

اگر هیچ پست و استوری منتشر نمی‌کنید ، پس هیچ کسی با پیج شما تعامل نخواهد داشت و این به معنی اینتراکشن صفر است. اگر محتوای درست و منظم منتشر نکنید، حتی بهترین استراتژی تولید محتوا اینستاگرام را هم داشته باشید شکست می‌خورند.

اصلا نیازی نیست که روزانه هزاران عکس پست کنید، معمولا یک عکس یا محتوای یک اسلایدی با کیفیت کافی است. البته به هیچ عنوان کیفیت را فدای کمیت نکنید و صرفا جهت اینکه هر روز انتشار داشته باشید، محتوای بی‌کیفیت منتشر نکنید. در سال‌های اخیر کاربران اینستاگرامی به دیدن مطالب ارزشمند عادت کرده‌اند و اگر نگاه دقیق‌تری به اکانت‌های اینستاگرامی بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ بیندازید، متوجه خواهید شد که کیفیت تصاویر و محتواها عالی هستند. پس به عنوان نکته‌ی اول سعی کنید برنامه منظمی برای انتشار محتواهای پیج اینستاگرامی‌تان داشته باشید.


۲. بهترین زمان برای انتشار پست‌های خود را پیدا کنید.

اگر زمانی که فالوورهای شما فعال نیستند، محتوایی را منتشر کنید، هیچ کس آن را نخواهد دید. این موضوع اهمیت بالایی دارد زیرا زمانی که محتوایی تعامل سریعی دریافت نمی‌کند، از نظر الگوریتم اینستاگرام مرتبط تلقی نشده و به اکسپلورر راه نمی‌یابد. به این ترتیب تمامی تلاش شما به هدر خواهد رفت.

بنابراین استراتژی اینستاگرام خود را به گونه‌ای بچینید که همیشه پست‌های خود را درزمان مناسب منتشر کنید. شما می‌توانید با استفاده از اینسایت خود اینستاگرام به راحتی زمان مناسب برای انتشار پست‌های‌تان را کشف کنید.


۴. برای پست‌ و استوری‌های خود کال تو اکشن در نظر بگیرید.

Call To Action معادل “دکمه فراخوان” یا “اقدام به عمل” است و به صورت مخفف CTA نامیده می‌شود. مثلا شما می‌توانید در کپشن از فالوورهای خود بخواهید که دوستان خود را در زیر پست تگ کنند، یا پست را برای دوستان‌شان ارسال نمایند. هر جمله‌ای که می‌تواند منجر به اقدام عملی توسط فالوورها شود و اینتراکشن را بالاتر ببرد، کال تو اکشن نامیده می‌شود.

توجه کنید که بیشتر فالوورها به این کال تو اکشن‌ها واکنش نشان می‌دهند. شاید دقیقا همان چیزی که شما انتظار دارید را انجام ندهند اما باز هم نباید کسانی که انجام می‌دهند را دست کم بگیرید. شما می توانید با بررسی اینسایت پست و استوری‌های خود متوجه شوید که چنین اقداماتی چقدر موفق هستند و استراتژی خود را بر حسب آن‌ها بچینید. اگر اینتراکشن شما افزایش یابد، پس در مسیر درستی هستید و باید سعی کنید این اصل را بیشتر تشدید و توسعه دهید.


۴. محتواهای محبوب را بارها ارسال کنید.

شما باید به هنگام تجزیه و تحلیل اینستاگرام خود بررسی کنید که کدام محتواها به طور کلی محبوب‌ترین هستند. با مشاهده تعداد لایک و کامنت‌هایی که هر پست دریافت می‌کند، به راحتی می‌توانید به این اطلاعات دست یابید. از طریق مقایسه پست‌ها به راحتی متوجه خواهید شد که چه نوع خاصی از پست‌ها نسبت به بقیه محبوب‌تر می‌باشند. این دقیقا همان محتوایی است که باید به طور مداوم منتشر کنید. به این ترتیب می‌توانید به بالاترین نرخ تعامل دست یابید. در ادامه مطلب اینتراکشن در اینستاگرام چیست به هشتگ‌گذاری می‌رسیم.


۵. از یک هشتگ ویژه برای برند خود استفاده کنید.

برندهای بزرگ و شرکت‌های بین‌المللی تنها کسانی نیستند که «حق» استفاده از هشتگ‌های منحصر به خود را دارند. شما می‌توانید با هشتگ‌ها برندسازی کنید. همینطور می‌توانید نظارت کنید که چه محتواهایی قبلا منتشر کرده‌اید.

۶. هشتگ‌های ترندی که بیشترین توجه را به خود جلب می‌کنند، شناسایی کنید.

در اینستاگرام مانند سایر شبکه‌های اجتماعی، محتوای خاصی در یک بازه زمانی مشخص بیشتر از دیگر موضوعات تکرار می‌شود. این محتواها معمولا با هشتگ‌های خاصی در ارتباط هستند و در این بازه بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما می‌توانید این هشتگ‌های خاص را شناسایی کرده و در صورتی که با محتوای شما مطابقت داشته باشند، خودتان از آنها استفاده کنید.

این ترفند به شما این امکان را می‎دهد تا به کاربران بیشتری در اینستاگرام دسترسی داشته باشید و همزمان تعامل بیشتری ایجاد کنید. دلیل آن هم این است که محتوای دارای هشتگ‌های محبوب همچنان در کانون توجه قرار می‌گیرند و توسط کاربران بیشتری دیده می‌شود.


۷. بهترین هشتگ‌های حوزه کاری خود را بیابید و از آنها استفاده کنید.

همین اصل در مورد هشتگ‌هایی که اساسا با کسب و کار شما مرتبط هستند، نیز صدق می‌کند. به این ترتیب کاربران هدف شما راحت‌تر می‌توانند از طریق هشتگ به پست‌های شما دست یابد.


۸. موفق‌ترین پست های خود را تجزیه و تحلیل کنید و از یافته‌های‌تان استفاده کنید.

علاوه بر خود محتوا، ساختار و ظاهر پست‌های شما نیز نقش مهمی در اینتراکشن دارند. معمولا تعامل با عکس‌ها و تصاویری که دارای رنگ‌های روشن هستند بالاتر است، در حالی که محتواهای با پس‌زمینه‌های تیره تعامل کمتری دارند.

کاربران اینستاگرام عاشق تصاویر و عکس‌های باکیفیت رنگارنگ و منحصر به فرد هستند. این موضوع در مورد خود رنگ‌ها نیز صدق می‌کند. مثلا رنگ‌های سرد مانند آبی بیشتر ترجیح داده می‌شوند و شما باید این واقعیت را به هنگام انتخاب محتوای خود در نظر بگیرید.


۹. با فالوورهای خود و سایر اینستاگرامرها تعامل داشته باشید.

برای افزایش نرخ اینتراکشن باید خودتان نیز فعال باشید. یکی از مهم‌ترین قوانین اینستاگرام این است که اگر بازخوردی در مورد محتوای خود در قالب کامنت دریافت می‌کنید، باید در پاسخ از فرد تشکر کنید. پاسخ خود را ساده و مختصر ارائه دهید و برای هر کاربر پاسخ‌های متنوعی بدهید.

علاوه بر فالوورهای خود، باید با کاربران دیگر اینستاگرام که محتوای خوبی را به اشتراک می‌گذارند، تعامل داشته باشید. عکس‌های آنها را لایک کنید و کامنت‌های مثبتی در مورد محتوای آنها بنویسید.

به این ترتیب نه تنها صاحبان این پیج‌ها از حضور شما آگاه می‌شوند، بلکه بر روی افرادی که کامنت‌ها را می‌خوانند نیز تأثیر خواهید گذاشت. علاوه بر این، با استفاده از هشتگ‌های مناسب در کامنت‌های خود، می توانید این شانس را افزایش دهید. در ادامه مطلب interaction در اینستاگرام به چه معناست به نکته‌ی ۱۰ که برای افزایش تعامل مهم است، می‌رسیم.


۱۰. مطمئن شوید که پروفایل با کیفیتی دارید.

مانند سایر شبکه‌های اجتماعی عکس پروفایل شما مانند یک کارت ویزیت عمل می‌کند. بدین منظور مطمئن شوید که از عکسی استفاده می‌کنید که از نظر بصری با کسب‌وکار شما مرتبط باشد. همینطور از بقیه پروفایل‌های اینستاگرامی متمایزتر باشد.

ما در این مطلب از وبلاگ آژانس تبلیغات گاو بنفش به طور مفصل در مورد اینکه معنی اینتراکشن در اینستاگرام چیست صحبت کردیم. اگر شما به طور منظم محتوا تولید کنید، به راحتی می‌توانید اینتراکشن خود را افزایش دهید. با اینکه تولید محتوای باکیفیت و مفید می‌تواند به جذب فالوور واقعی کمک کند اما این پروسه‌ی جذب فالوور با سرعتی کندی پیش خواهد رفت و شما نباید انتظار داشته باشید که در مدت کمی فالوور زیادی جذب کنید.

شما می‌توانید از تبلیغات گسترده و انبوه در اینستاگرام استفاده کنید و فالوور واقعی را به سمت پیج خود هدایت نمایید. آژانس تبلیغاتی گاو بنفش با تعیین هدف، استراتژی مناسب و بررسی و اعتبارسنجی پیج‌هایی مناسب با کسب وکار شما کارآمدترین و موثرترین تبلیغات را به شما ارائه می‌دهد.



مقالات مرتبط

نظرات (0) نظر جدید

100

نمره ی مقاله

ثبت نظر

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای سینا فرحی محفوظ است